Ich bin der tolle Mensch!" Nietzsches Wort"



با سلام،

به یاری ایزد دانا و پشتیبانی شما دوستان عزیز، این وبلاگ را بنیان نهادم تا شیوه ها و کتب موجود و روشهای ابتکاری خودم (که البته فقط در کلاس میشه به طور کامل ارائه کرد) را به دوستداران زبان آلمانی معرفی کنم.

این سوأل که : «تا 4 ماه دیگه امتحان b1 دارم، و هیچ شناختی از زبان آلمانی ندارم، آیا میتونم؟» رو در سالهای اخیر صدها بار شنیده ام.

در همین ابتدای کار به شما دوستان عزیز اعلام میکنم که چنین موضوعی برای بالای 95% افراد تقریباً محال است.

یادگیری زبان، فرآیندی پیچیده، زمانبر و دقیق است. استرس و تعیین زمان خاص برای یادگیری زبان، تنها اثر معکوس داشته و روند دریافت زبان را مختل میکند.

اگر به منظور تحصیل قصد دریافت هر کدام ازمدارک زبان آلمانی را دارید، به محض ورود به دانشگاه، باید DSH یا DAF و ... بدهید. پس با مدارک آموزشگاه گوته، که اصلاً از نظر من نمایانگر سطح واقعی زبان نیستند، خودتونو گول نزنید. خودتون که از سطح واقعی زبان خودتون آگاهید. با میانگین نمرات مثلاً  62 اگه برید، باید حداقل دو سه ترم تو آلمان خودتونو برای DSH آماده کنید که با توجه به هزینه مسکن، خورد و خوراک و شهریه بالای کلاس های زبان در آلمان، هزینه هنگفتی رو متحمل خواهید شد. بسیاری از دوستان میرن و بجای اینکه بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه برگردن،در پایان دوره زبانی برمیگردن.

در همین مقدمه، باز خدمتتون عرض میکنم که گرفتن مدرک b1 حداقل (بسته به پشتکار، IQ و استعداد زبانی فرد و انتخاب صحیح متد آموزشی و انتخاب استاد زبان مجرب و ...) به یکسال و نیم تا دو سال زمان نیاز دارد.


من روزهایی 13 ساعت برای زبان آلمانی وقت گذوشتم.اکثر شبها باهاش بخواب رفتم.با زبان آلمانی دوستان زیادی پیدا کردم. بی حد و مرز براش هزینه پرداختم. این زبان فقط با عرق و خون بدست میاد. خودتونو برای مبارزه ای طولانی - که امیدوارم آخرش به عشق به این زبان ختم بشه- آماده کنید.


خواهشاً و خواهشاً رعایت ادب و  احترام رو بکنید.


ارادتمند شما